domingo, 7 de diciembre de 2008

La situació actual del Brand Entertainment

El 77% dels lectors no es fixen en els anuncis, el 90% dels oients de ràdio no es fixen en les falques, el 75% dels espanyols no presten atenció a les tanques i el 40% de l'audiència de prime time fa zapping: el model basat en l'exposició està fallant.

Aquest rebuig a la publicitat ve motivat per dos canvis: el canvi en el consumidor, que ara és més exigent perquè està més expertimentat; i el canvi en la tecnologia. Les persones dediquen cada cop més temps a l'oci i aquesta és una gran oportunitat per a la publicitat. Aquest és l'origen de l'aparició del brand entertainment, la manera com la marca crea contingut, entreteniment, experiències al consumidor i arriba no només a la seva ment, ´sinó també al seu cor.

L'enlairament del brand entertainment vindrà de la mà de la televisió, tot i que el mòbil i els jocs també seran molt importants en el seu desenvolupament. El més important en aquest moment és que els anunciants s'animin a apostar per aquest nou concepte de publicitat, tot i que molts no ho fan per l'absència de factors de mesura del seu impacte.

Un exempla clar d'aquest tipus de campanya el trobem amb Levi's. Per tal de posicionar-se en le mercat femení, va elaborar un còmic a la revista de tendències Wendy & Rita, amb la qual cosa el públic objectiu estava en contacte amb la marca mentre realitzava una activitat d'entreteniment en el seu temps d'oci, en aquest cas, llegir una revista.

Un altre exemple el va protagonitzar Sunny Delight, que va realitzar una gira amb el grup infantil Santa Justa Klan per diverses ciutats espanyoles tot promocionant la beguda. A més, diversos programes de Telecinco van efectuar connexions en directe a les actuacions.

Aquí us deixo un vídeo que també exemplifica clarament el què seria el brand entertainment. Es tracta del famós experiment Coke+Mentos, que ha donat peu a que un gran nombre de persones ho provés i, per tant, es divertís amb els productes.

No hay comentarios: