domingo, 12 de octubre de 2008

Advergaming, més que un pur entreteniment

Es necessiten noves fórmules per arribar al públic, els canals massius estan saturats amb la publicitat i estan perdent audiència. Cada cop es dedica menys temps a mirar la televisió, i més a jugar amb la consola o el PC. La tecnologia avança i permet evitar els anuncis tradicionals i els usuaris han après a comunicar-se per altres vies i actuen en un entorn global.

Aquest és el context en el qual neix l'advergaming, una eina de marketing i comunicació que es basa en la creació de videojocs interactius que permeten una exposició contínua de l'usuari davant la marca.

Aquests jocs sempre es realitzen amb una finalitat: arribar al públic objectiu a través del videojoc. Mitjançant un videojoc és més fàcil assimilar el missatge. L'usuari està aprenent, informant-se o coneixent alguna cosa nova, mentre es diverteix. Però a més de la pròpia interacció del joc i la presència implícita o explícita de la marca, hi ha una altra sèrie d'elements que caracteritzen aquest tipus de jocs publicitaris interactius: la personalització, la naturalesa "viral" de propagació dels missatge, l'obtenció de dades i la multicanalitat, i la integració de canals on i offline.

Així, a través de totes aquestes característiques, aquest canal publicitari es pot utilitzar per tal d'aconseguir les següents funcions:

- Reforçar la imatge de marca.
- Crear bases de dades amb informació sobre els usuaris.
- Segmentació directa del públic objectiu al qual ens volem dirigir.
- Relació cost/efectivitat molt més alta que en altres mitjans i suports publicitaris.
- Alt índex de record per part de l'usuari.
- Gran capacitat per a transmetre els atributs del producte i de la marca.
- Baixa intromissió publicitària a l'hora de navegar.
- L'internauta busca el joc, i no a l'inrevés.
- Construir diàleg amb els usuaris.

Tot això, i molt més, és el què poden aportar aquest tipus d'estratègies a les marques. I aquestes aportacions són precisament les que anirem descobrint a través d'aquest blog.




No hay comentarios: