lunes, 13 de octubre de 2008

Com sorgeixen els advergames?

L'heterogeneïtat dels gamers i la gran quantitat d'hores que dediquen als videojocs (un promig de 7 per setmana) van fer molt atractiu el mitjà per a les marques, que tenien un gran interès en trobar noves alternatives al marketing i la publicitat tradicional.

Si a això se li sumen els avantatges en interactivitat, entreteniment, factor emocional i social que proporcionen els videojocs, les empreses van descobrir en ells un mitjà ideal per tal d'atravessar el sistema inmunològic dels consumidors, saturats pels milers de missatges que reben al dia.

D'aquesta manera, en un principi van començar a col·locar les seves marques en els videojocs, de la mateixa manera com es va fer en el cinema: amb el què actualment rep el nom genèric de PNT, productes presentats dins l'escenari de la pel·lícula o, en aquest cas, del joc. Això es va denominar In-Game Advertising o Sponsorship i, en general, va ser ben rebut pels gamers perquè entenien que ajudava a construir la versemblança del joc i a donar-li més realisme.

Les marques que van optar per anar més enllà van començar a aliar-se amb estudis per tal de construir-se els seus propis jocs. Aquests batejats Advergames, videojocs creats específicament per a una marca, situant-la com a  protagonista principal del joc, busquen comunicar aquesta marca i establir relacions amb els seus consumidors, ja sigui centrant-se en mostrar les característiques del producte (molt utilitzat, per exemple, per la indústria automobilística per presentar autèntics tests drive virtuals dels nous models) o en fer viure d'una manera original i creativa els atributs intangibles de la marca.

No hay comentarios: