domingo, 26 de octubre de 2008

Burger King & Advergaming

Després de mirar diversos exemples d'empreses que utilitzen l'advergaming, crec que és interessant destacar la tasca que Burger King va realitzar als Estats Units l'any 2006.

La cadena de fast food va decidir llançar al mercat tres videojocs (Pocketbike Racer, Big Bumpin i Sneak King) compatibles amb Xbox 360 i Xbox. Aquests es podien adquirir al preu de 3,99 dòlars amb la compra d'un menú. Tenint en compte que als Estats Units el preu d'un videojoc nou no baixa dels 20 dòlars, l'oferta feia més que temptadora qualsevol hamburguesa que els acompanyés.



D'aquesta manera, Burger King va apostar per generar comunicació amb els seus clients a través d'aquest mitjà no convencional, i els resultats que va obtenir van ser sorprenents.

D'acord amb un comunicat emès per Microsoft, la cadena de fast food va vendre 2 milions de jocs en només 4 setmanes des del seu llançament.

Des del punt de vista del marketing tradicional podria pensar-se que Burger King va decidir "regalar" videojocs per vendre més menús o simplement per atraure a un major nombre de públic als seus locals. Però tot i que aquests objectius es van complir, l'efecte des del punt de vista del marketing viral va ser encara més important.

Cada client que va emportar-se algun dels videojocs del "Rei de l'hamburguesa" no només va comprar un entreteniment per jugar amb la seva consola, sinó que també es va emportar una història per explicar als seus amics i, el que és més valuós per a l'empresa: hores d'exposició exclusives a la marca.

Per a Burger King, l'estratègia va ser perfecta. Va aconseguir un efecte viral increïble, reflectit en pàgines web, revistes i fòrums de videojocs i marketing.

Aquí us deixo un vídeo per a què veieu algunes imatges dels videojocs i els seus resultats.

1 comentario:

Marta G.S. dijo...

Que guaiiiii!!
I amb lo viciats que estan els estadounidencs amb qualsevol cosa, nomes els hi faltava un videojoc per 4 dollars!! jajajaja
Aixo si, a mi que no m'agrada el mc donalds ni cap altre fast food fastigos (descartant el pans & company, of course), no m'mportaria passar-m'hi un dia a dinar per aconseguir aquesta gangaa :P